OHMYGOSSIP

Helena-Reet: Mina drömmar och önskemål – realistiska, orealistiska och totalt orealistiska (Vol. 1)

Helena-Reet: Mina drömmar och önskemål – realistiska, orealistiska och totalt orealistiska (Vol. 1)

OHMYGOSSIP – Jag är en hopplös drömmare, men inte i ordets tråkiga och negativa betydelse. Jag har livlig fantasi, för livlig för att betraktas som normal. Ändå är det så att den som inte har stora drömmar, dess drömmar förblir som flugskit i smutsig taklampa. Jag gillar att drömma, som jag tycker är ett av de bästa sätten att ha hjärngymnastik och att använda sig av sin ”korta” fritid. Till exempel när jag kör bil för att hämta barnen, när jag har en onödig paus – börjar jag genast dagdrömma. Min vanligaste dröm börjar så här: Vad gjorde jag om… och sedan flyger tankarna iväg…

Mitt så kallade drömmande har skapat grunden till många saker som förverkligats. Exempelvis har jag under hela min livstid beundrat Arianna Huffington som fyllt 67 år. Jag började skapandet av varumärket OHMYGOSSIP i slutet av 2007 och då tänkte jag att jag skulle vilja vara en likadan kvinna – stark, duktig, självständig, modern osv. Då var det en dröm, totalt vansinnig och orealistisk dröm. Jag fortsatte i takt med min dröm, och efter några år vågade jag säga med hög röst i min blogg att en dag skulle jag vara en större maktfaktor i medieområdet än Arianna Huffington (material och intervju på estniska kan ni läsa HÄR). År 2009 var Huffington enligt tidskriften Forbes nummer 12 i rangordningen på de mest inflytelserika kvinnorna inom mediebranschen. År 2014 var hon enligt Forbes nummer 52 i inflytande i världen. År 2011 köpte mediebolaget AOL Huffington Post för 315 miljoner dollar. Huffington blev president och chefredaktör för The Huffington Post Media Group.

Mitt stjärnskott har inte fått samma höjd som hon men jag är hälften så gammal som hon och jag har lyckats förutom med online och tryckt media även med många andra projekt – jag vidareutvecklar varumärket Ohmygossip Couture (t-shirts, casual wear, smycken) som jag själv skapat och som fått stor genklang i världen, jag grundade med mina döttrar bolaget Elisheva & Shoshana, jag är manager för min dotter Estella Elisheva som är 11 år gammal och spelar fiol och jag äger och utvecklar sju världsberömda stjärnors Twitter och FB-konton. Under de senaste tio åren har jag blivit den mest inflytelserika kvinnan i Skandinavien vad sociala medier beträffar. Jag skäms inte att säga detta – jag är bäst inom de sociala medierna – störst, mest känd, mest omtyckt, mest utspridd och jag toppar alla framgångslistor. OHMYGOSSIP och NordenBladet är de mest kända varumärkena inom sociala medier i Skandinavien, de har över 150 000 läsare varje dag och över 5 miljoner följer deras sociala medier. Vår marknadsportfölj inom sociala medier är det många kända estniska redaktörer (Ekspress Meedia, Eesti Meedia) och de största medierna i Skandinavien – Schibsted, Bonnier, Alma Media osv.- som önskar sig och är avundsjuka på. Nog är det så att det jag just gjorde var arrogant och även fräckt men orsaken till det är positiv – mitt budskap till er är nämligen detta – tro på era drömmar, ju mer ni tror desto mer uppnår ni! Tro även på orealistiska saker för om man tror tillräckligt starkt är nästan allting möjligt!

Hur ser en dröms tillvaro ut från vaggan till graven? Om ni drömmer stort och ni vill väcka drömmen till liv, kan ni vara säkra på att de första sakerna ni möter när det gäller stora drömmar är elakhet, avundsjuka, avstånd från drömmen, förlöjligande, negativism och allt annat som vill säga er: förbli vanliga människor, utmärk er inte från massan, tänk inte själva, gör ingenting annorlunda, dröm inte, tro inte, gör inte mera osv… Ni kan vara helt säkra på att om någon anar att idén har möjligheter, försöker man stjäla den från er och även kommer att göra det om ni inte är försiktiga, och om ni råkar vara iväg för någon annan så istället för samarbete blir det hat, svartmålning och försök till misskreditering. Ett mycket bra talesätt är: FIRST THEY LAUGH, THEN THEY COPY! Eller först kommer de att skratta åt er och sedan förstår de att ni är en vinnare och därefter blir ni härmade. Alltså – om ni har en dröm, var realistiska, orealistiska eller komplett orealistiska – tro på er själva! Allting är möjligt. Den som faller många gånger och har varit i skiten, den kommer att resa sig mot nya höjder och bli ännu större, modigare och följs av en ännu mer stålande sken. Allting är möjligt!

I nästa utskick kommer jag att berätta om kommande realistiska, orealistiska och fullkomligt orealistiska drömmar, förhoppningar och företag!!



Annons: vacationhunter online anigif nordenbladet